اجرای طرح نذر سلامت در دهه اول محرم 

اجرای طرح نذر سلامت در دهه اول محرم 

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۳۹۹
یحیی جرگه نارویی گفت:یکی از برنامه های دهه محرم، اجرای طرح نذر سلامت است و به همین منظور در حال جمع آوری کمک های مردمی برای خرید ماسک و توزیع در بین عزاداران حسینی هستیم.

«یحیی جرگه نارویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از برنامه های دهه اول محرم، اجرای طرح نذر سلامت است و به همین منظور در حال جمع آوری کمک های مردمی برای خرید ماسک و توزیع در بین عزاداران حسینی هستیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت علیهم السلام روستای تمبت پائین قلعه گنج اضافه کرد: این طرح در راستای حفظ سلامت عزاداران سیدالشهدا برگزار می شود چرا که هستند افراد نیازمندی که توان خرید ماسک نداشته اما دوست دارند در مجلس عزای سالار شهیدان شرکت کنند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های هر ساله کانون برپایی مجلس عزای امام حسین علیه السلام است که امسال با توجه به شیوع کرونا متفاوت تر از سال های گذشته، در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

جرگه نارویی ابراز کرد: به همین منظور با همت بچه مسجدی های عضو کانون مسجد و محله سیاه پوش شده و مواد ضدعفونی کننده نیز تهیه و هر شب قبل از ورود عزاداران، محوطه برگزاری مراسم عزاداری با این مواد ضدعفونی می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری خادمین اهل بیت علیهم السلام روستای تمبت پائین قلعه گنج ادامه داد: علاوه بر این با کمک های مالی اهالی، پرچم خریداری شده و با نصب آنها بر سر درب منازل کل روستا سیاه پوش شد.

وی عنوان کرد: هر سال به مدت ۱۰ شب در مسجد سفره نذری بر پا می شد اما از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا و طبق دستوالعمل های بهداشتی ویژه محرم، نمی توان سفره نذری در مسجد بر پا کرد بنابراین تصمیم گرفتیم نذورات محرم را با اولویت کمک به فقرا و مسجد جمع آوری کنیم.

جرگه نارویی در خاتمه اظهار کرد: همچنین قصد داریم با جلب کمک های خیرین و مردم قربانی خریداری و ذبح کرده و سپس گوشت های نذری را در بین خانوارهای نیازمند روستا توزیع کنیم.

پایان پیام/ 586